Hot fuzz

är en brittisk film, ja splatterkomedi faktiskt. Visste inte så mycket om den när jag började kolla och desto bättre. Det finns inget som kan förstöra en bra film på samma sätt som höga förväntningar. Därför hatar jag av princip långa trailers. Så mycket att jag faktiskt brukar blunda om jag inte kan stänga av, om jag är på bio eller nått. Jag är 36 år. Jag blundar om det kommer alltför långa trailers på filmer som jag redan vet med mig att jag kommer se. Men det är ju störigt som tusan, hela idén känns så kontraproduktiv. För att övertyga personer som är ljummet inställda från början så visar man det absolut fräckaste i hela filmen och sedan efter att man sett rullen så kan man bara kallt konstatera just det. Säkert bra för storleken på publiken men det är inte bra för den enskilde konsumenten. Kapitalismen i ett nötskal. Det viktiga är inte upplevelsen, utan endast inkomsterna.

Hot fuzz ja, vad kan jag skriva om den utan att förstöra alltför mycket? Brittisk humor, splatter fast under förevändning av att vara en vanlig polisfilm. Går du igång på det så är detta en måstefilm. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0